سفينه العرب
يا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي مكان انت تحبه بالسفينة., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..[خد بالك القعدة مع البحرين نار ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل بالسفينة علشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازمتشارك.كمـان.هينزلك خصم من المشرفين لما تشارك معـانا

مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              626787583
سفينه العرب
يا ميت أهلا وسهلا تفضــل اقعد على اي مكان انت تحبه بالسفينة., بس شكلك أنت اول مرة تنورنــا..[خد بالك القعدة مع البحرين نار ...] ,اه صح بقلك ايه... أنت لازم تسجــل بالسفينة علشان تبقي حبيبنــا , بالزوق بالعافية هتسجــل ..ماتبصليش كده بقلك على الطلاق لتسجل يلا دووس هنا وسجل ولازمتشارك.كمـان.هينزلك خصم من المشرفين لما تشارك معـانا

مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              626787583
سفينه العرب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

سفينه العرب

الرئيسيةبالكونة السفينةأحدث الصورالتسجيلدخول

مين يصلح للرئاسة.. (للعقلانين)

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
العمدة
..:: كبير البحاريين ::..
..:: مؤسس السفينة ::..

..:: كبير البحاريين ::.. ..:: مؤسس السفينة ::..
العمدة

انا سنى : 31
مشركاتى : 1975
نوع خطى : Arial
استايل خطى : Blod
لون خطى : Black - Brown
انا : ذكر
انا بشتغل : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Progra10
هوايتى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Writin10
بلدى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Egypt10
مزاجى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Pi-ca-30
رسالتى : معقد وبشاكل دبان وشى

مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Empty
مُساهمةموضوع: مين يصلح للرئاسة.. (للعقلانين)    مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              I_icon_minitimeالإثنين فبراير 07, 2011 10:17 pm

فى ظل الظروف اللى احنا بيها ..
من ..
عدم امن ..
ارتفاع فى كل شىء ..
رشاوى وإكراميات ..
عنف ..
القوى بياكل الضعيف ..
الوسطة ..
ورفع الضغط والدم ..
وخط الفقر زايد ..
وبحكم سننا اننا بردة ممكن نشارك فى..
اختيار رئيسنا ..
عبر ردودنا ..
النقاش مفتوح للكل..
بدون `بحر الموت` ..
مين من المتواجدين على الساحة ..
شايفينوا انوا يصلح ان يكون ..
رئيس لمصر ..
واية سبب ترشيحك لية ..
واية عدم سبب ترشيحك لية ..
الاختيار هيكون ما بين القايمة دى ..

اقتباس :

1- البردعى ..
2- عمرو موسى ..
3- عمر سليمان ..

اللى تختارة من التلاتة دول تقول اخترتة لية ..
وتوضح سبب عدم اختيارك للاتنين الباقيين ..
واللى عندة اسم تانى غير دول يتفضل بية ..

عدل سابقا من قبل العمدة في الثلاثاء فبراير 08, 2011 12:06 am عدل 1 مرات
Mr.Say33

::. قـائـد إدارى .::

::. قـائـد  إدارى .::
Mr.Say33

انا سنى : 28
مشركاتى : 4289
نوع خطى : Tahoma
استايل خطى : Blod+Itlic
لون خطى : Red
انا بشتغل : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Accoun10
هوايتى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Huntin10
بلدى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Egypt10
مزاجى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Mostaf12

مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Empty
مُساهمةموضوع: رد: مين يصلح للرئاسة.. (للعقلانين)    مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              I_icon_minitimeالإثنين فبراير 07, 2011 10:52 pm

عمرو موسى

لانة بارع ف السياسة

_____

ألبردعى دة شخصية زبالة ومنافق
_____

وعمر سليمان عنييييف

والله ولى التوفيق
العمدة

العمدة

انا بشتغل : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Progra10
هوايتى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Writin10
مزاجى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Pi-ca-30

مُساهمةموضوع: رد: مين يصلح للرئاسة.. (للعقلانين)    مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              I_icon_minitimeالإثنين فبراير 07, 2011 11:03 pm

انا من راىء ان الاصلح من بنهم ..
عمر سليمان ..
سبب ترشيحى : انة من اعظم جهاز بالعالم جهاز المخابرات ..
بالاخص اعمالة هتتكلم عنة ..

بداية من مأهلاتة ..
اقتباس :

1. بكالوريوس في العلوم العسكرية.
2. ماجستير في العلوم العسكرية.
3. ماجستير في العلوم السياسية، من جامعة القاهرة.
4. زمالة كلية الحرب العليا.
5. دورة متقدمة، من الاتحاد السوفيتي.

بعدين المناصب اللى تولاها ..
اقتباس :

1. قائد لواء.
2. قائد فِرقة.
3. رئيس فرع التخطيط العام، في هيئة عمليات القوات المسلحة.
4. رئيس أركان منطقة.
5. نائب مدير المخابرات .
6.مدير المخابرات العسكرية.
7. رئيس جهاز المخابرات العامة المصرية، بدءاً من 4/3/1991م، حتى الآن.

ومن اهم اعمالة والجوائر اللى حصل عليها ..

اقتباس :

1. المشاركة في حرب اليمن.
2. المشاركة في حرب يونيه 1967م.
3. المشاركة في حرب أكتوبر 1973م .
4. وسام الجمهورية، من الطبقة الثانية.
5. نَوْط الواجب، من الطبقة الثانية.
6. ميدالية الخدمة الطويلة والقدوة الحسنة.
7. نوط الواجب، من الطبقة الأولى.
8. نوط الخدمة الممتازة

اما بخصوص عمرو موسى ..
عدم الترشيح :
اقتباس :

لانة عنيد جدا برأية ..ومش محاور للدرجة اللى مطلوبة كمنصب لاكبر دولة عربية .
وان دفنة فى جامعة الدول خيبة املى بية ..

وبخصوص البرادعى ..
عدم الترشيح :

اقتباس :
انة صناعة صهيوامريكية ..

-

-

عدل سابقا من قبل العمدة في الإثنين فبراير 07, 2011 11:27 pm عدل 3 مرات
العمدة

العمدة

مُساهمةموضوع: رد: مين يصلح للرئاسة.. (للعقلانين)    مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              I_icon_minitimeالإثنين فبراير 07, 2011 11:06 pm

ƒ ū ŋ қ y كتب:
عمرو موسى

لانة بارع ف السياسة

_____

ألبردعى دة شخصية زبالة ومنافق
_____

وعمر سليمان عنييييف

والله ولى التوفيق

همممممممممممممممممممممممممممممممم ..
ممكن بردة ..
فلة عليك ..
-
-
GzaR
::. بـحـار مـايـتعـوضـش .::
::.  بـحـار مـايـتعـوضـش  .::
GzaR

مشركاتى : 8441
نوع خطى : arrila
انا بشتغل : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Player10
هوايتى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Chess10
مزاجى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Pi-ca-20

مُساهمةموضوع: رد: مين يصلح للرئاسة.. (للعقلانين)    مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              I_icon_minitimeالإثنين فبراير 07, 2011 11:32 pm

انا ارشح عمرسليمان لانة قعد مع الشباب وفهم المطالب الشباب

انما عمرو موسى مفيش عندة حرية الكلام زى ماقال العمدة عنيد وممكب يتكبر بعد الحكم

انما البرادعى
No CoMEnT
ف دة مية فى مية انة حاى يمسك مصر عشنا يعطيها هدية لاوباما فى عيد ميلادة

ŠǾMĄ
::. بــحــار مـفـتح وحـرك .::
::. بــحــار مـفـتح وحـرك .::
ŠǾMĄ

انا سنى : 28
مشركاتى : 2443
نوع خطى : DAl3
استايل خطى : Rew4
لون خطى : RED
انا : انثى
انا بشتغل : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Studen10
هوايتى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Riding10
مزاجى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Pi-ca-37
رسالتى : LOVE is Big Mistake !!!
No LOVE 4 Ever!!
because I want to be good thing..

مُساهمةموضوع: رد: مين يصلح للرئاسة.. (للعقلانين)    مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 08, 2011 11:18 am

اختار عمر سليمان
طبقا لراى العمده وكمان ان الواحد حاسس ان ولاؤه الاول والاخير لمصر
لكن هو يمسك حكومه انتقاليه لحد متتظبط البلد ونشوف ناس تانيه مترشحه للرئاسه ونختار
لان فى لوءات كتيره فى الجيش قويه وجديره بحكم البلاد بس السيد الرئيس مبارك طلعهم معاشات عشان مبارك يعرف يمسك

البرادعى
اعتقد هيبقى فيه شبه من مبارك
وهيبقى له ولاء لدول تانيه (امريكا)
غير انه متغرزش وسط الشعب وحس بيهم عشان يخدمهم

عمرو موسى
يمكن لو كان صغير فى السن كنت اختارته
لكن راحت عليه
العمدة

العمدة

مُساهمةموضوع: رد: مين يصلح للرئاسة.. (للعقلانين)    مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 08, 2011 12:15 pm

SoMa كتب:

البرادعى
اعتقد هيبقى فيه شبه من مبارك
وهيبقى له ولاء لدول تانيه (امريكا)
غير انه متغرزش وسط الشعب وحس بيهم عشان يخدمهم
صح لسانك ..
فلة عليكى ..
-
-
العمدة

العمدة

مُساهمةموضوع: رد: مين يصلح للرئاسة.. (للعقلانين)    مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 08, 2011 12:47 pm

GzaR كتب:

انما البرادعى
No CoMEnT
ف دة مية فى مية انة حاى يمسك مصر عشنا يعطيها هدية لاوباما فى عيد ميلادة

فلة عليك ..
-
-
MastoL
::. بــحــار مـولـع السفينة .::
::.  بــحــار مـولـع السفينة .::
MastoL

انا سنى : 29
مشركاتى : 5477
نوع خطى : الصيدلية ف اخر الشارع
استايل خطى : انتا مالك
لون خطى : Yes But Sometimes No
انا بشتغل : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Player10
هوايتى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Sports10
مزاجى : مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              Yrg1h66ug
رسالتى : فشل صوحاب
صوحابى من صغرى
دول الى يغشوا معايا دغرى
واقولكو ايه
قضينا احقر وقت فى حياتنا
غاشيين من بعض فى لجاناتنا
وفرحتنا بملاحقنا
طب ننجح ليه
هههههههههههههههههههههههه

مُساهمةموضوع: رد: مين يصلح للرئاسة.. (للعقلانين)    مين يصلح  للرئاسة.. (للعقلانين)                                                              I_icon_minitimeالأربعاء فبراير 09, 2011 2:11 pm

انا هرد على حسب معلوماتى ومشش هعد اكلم كلام كتير

وع الفاضى زى بقيت الناس اللى بتعد تكلم ولا هى فاهمة حاجة من اصلو

اولا نستبعد البرادعى خاااالص برة الحوار دا لانو وكما قولتو هيبقا زى مبارك

وهيدى مصر لامريكا يبقا احنا استفدنا ايه ولا حاجة

انا بقا هكلم بصراااحة انا معرفش عن السياسة اوى او بالمرة

بس انا هاخد ع حسب كلامكو وارائكوا هفهمها واقول

ع حسب اللى فهمتو من كلامكو ان عمر سليمان احسن من عمرو موسى

وغير كدا هو منفتح ويسمع الشعب ويحقق رغباتهم والعمدة كاتب انجازتو

اما عندك عمرو موسى كلوا قال انو عنيد ومش هيسمع للشعب

واحنا اللى عاوزينو يحكم يسمع الشعب ومشكلهم ويحقق رغباتهم

فبالتالى انا كمان ارشح عمر سليمان

مين يصلح للرئاسة.. (للعقلانين)